PREGLED TRŽIŠTA

Prikazi

Philips Brilliance 499P9H

Philips Brilliance 499P9H

Osim što pruža jedinstveno iskustvo korišćenja dva monitora široke dijagonale u jednom uređaju, višestruko nagrađivani Philipsov model donosi i funkcije za povećavanje produktivnosti, kao što su USB-C i iskačuća veb kamera sa podrškom za Windows Hello…

Dalje »

Oukitel WP5

Oukitel WP5

Kada je potrebno da telefon koristite u zahtevnim vremenskim usloviima gde vas vrebaju sneg, kiša, blato ili pak visoke temperature, sunce i prašina, jedino sigurno rešenje može biti neki robusni model iz teške kategorije poput novog pulena kompanije Oukitel...

Dalje »

BenQ BL2480T

BenQ BL2480T

Kada se u biznis klasi nađe monitor koji donosi spoj slim dizajna, fleksibilnog podešavanja položaja, visoke rezolucije, te inteligentnih opcija prilagođavanja reprodukcije slike, jasno je da na stolu dobijate znatno više od uobičajenog  kancelarijskog modela…

Dalje »

BenQ W2000 »

Huawei P30 serija »

BenQ MH535 »

AKTUELNO

 

VESTI

Digitalna transformacija u oblaku je ključno rešenje za zdravo poslovanje

Napisao misha, 2021-05-25 18:01:11 u Novosti

Još uvek aktuelna pandemija kompanijama širom planete zadaje ozbiljne udarce i na mikro i na makro nivou. Za kratko vreme preduzeća su morala da se prilagode novim oklnostima i uslovima poslovanja. Neka su tu tranziciju dočekala potpuno spremna (jer se na vreme mislilo o svemu), dok su druga ušla u potpuno nepoznato i vidno pretrpela ozbiljne finansijske gubitke. Ustaljene poslovne navike morale su iz korena da se promene.

 

Šta to zapravo u praksi znači? Koja su to rešenja kompanija koje razmišljaju odražala iste likvidnim i produktivnim? Koliko je digitalna transformacija uticala na poboljšanje pozicija kompanija tokom pandemije na tržištu? I na kraju, kako nakon svega? Na ova i još neka pitanja odgovore smo potražili od gospodina Zorana Došlića, izvršnog direktora kompanije Coming – Computer Engineering.

 

 

 

 

 

Pitanje: Da li će rad od kuće postati učestaliji?


Zoran Došlić: Nakon više od godinu dana panedemije, mislim da je svima jasno da se drugačiji način života i izmenjene poslovne navike neće vratiti na staro. Nužda nas je naterala da naučimo i uvežbamo da radimo iz svojih domova, da primenimo druge menadžerske metode i da se opremimo svim što je nedostajalo – od slušalica i kamera do robusnih poslovnih aplikativnih rešenja. Dokazano je da se većina kancelarijskih poslova može obavljati sa udaljenih lokacija. Polako smo napravili i dopunjavamo „kolone“ dobrih i loših strana rada od kuće.

 

Naša kompanija će posle pandemije raditi u kombinovanom režimu – iz kancelarija i od kuće – što smatram da je dobitni model za budućnost. Verujem i da će se trend digitalizacije nastaviti i u oblastima koje se nisu brzo snašle ili nisu imale urgentnu potrebu za time. Tako će, smatram, i rad od kuće postati učestaliji u većini organizacija.

 

Nadam se samo da će istovremeno i naše lepe navike – bliskost – ostati očuvane, a da izolacija i zastoj industrije zabave i ugostiteljstva neće rezultirati otuđenošću.

 

 

Pitanje: Koliki je finansijski benefit prilikom rada od kuće i da li je jeftinije rentirati prostor ili pružiti ljudima slobodu izbora fizičkog mesta rada, a uložiti u pouzdane cloud servise?


Zoran Došlić: Prostor je skuplji od ulaganja u IT sistem koji omogućava komforan i pouzdan rad od kuće. Ipak, ne verujem da će u sledećih nekoliko godina doći do masovnog pražnjenja kancelarija. Mislim da ćemo, svesni nezamenjivosti kontakta uživo i važnosti timskog duha, nastaviti  da koristimo benefite rada od kuće, ali i dolaziti u kancelarije. Operativni sastanci su efikasniji i neuporedivo jeftiniji ukoliko ih organizujemo koristeći kolaboracione platforme, s druge strane, važni sastanke (pregovore, kick off…) su znatno efektniji uz direktan, ljudski kontakt.

 

Posle prošlogodišnjeg iskustva, potencijalnim korisnicima nemamo potrebe da objašnjavamo ekonomsku isplativost cloud servisa – iskustveno su shvatili. Zato se u cloud servise više ne ulaže – već se oni koriste i plaćaju mesečno kao električna energija ili internet. Ove godine pregovaramo o drugim tačkama.

 

Digitalizacija je dobila mlazni motor. Brzina implementacije rešenja u formi cloud servisa i njihova dostupnost bez investicije odlučujuće utiču na, nikad više, korisnika koji se nam se javljaju (a verovatno i našim konkurentima). Raduje me i promena stava kod menadžera s kojima razgovaramo, što vodi opštem napretku.

 

 

Pitanje: Koji će alati biti neophodni za rad od kuće?


Zoran Došlić: Prvenstveno pouzdana IT infrastruktura. Svest o informacionoj bezbednosti sazreva. Zamislite kako bi se bilo ko od nas oseća da ujutro upali računar i dobije ekran na kome „piše“ da je zbog hakerskog napada sve blokirano.

 

Ukoliko radimo od kuće potrebno je da i služba održavanja samog IT sistema pristupa udaljeno, a pritom kontrolisano. Još komplikovanije je ukoliko je održavanje delova sistema prepušteno partnerskim kompanijama. Moramo imati zapise o radu svih s administratorskim privilegijama.

 

Posle računarske mreže i bezbednosnih alata, svakako treba osposobiti osnovne aplikacije za udaljeni pristup. Potom izabrati platformu za kolaboraciju, koja je pouzdana, bezbedna i dovoljno jednostavna za korišćenje svima.

 

Svim srednjim i velikim kompanijama, a rekao bih i naprednijim malim neophodan je ERP za upravljanje i kontrolu nad resursima. Deluje da su mnoge kompanije koje su odlagale implementaciju ERP prošle godine, nakon prelaska na „COVID režim“, odlučile da hitno pristupe uvođenju. Pomogli smo kompanijama različitih delatnosti i veličina da tokom prošle godine ubrzano uvedu i svojim procesima prilagode ERP. Cloud tehnologija je omogućila ubrzanje procesa i redukovala rizik, s obzirom da ERP nudimo po operativnom finansijskom modelu. Coming Computer Engineering u svojim cloud data-centrima ima platforme za dva najčešće korišćena ERP sistema – SAP i Microsoft Business Central (poznatiji po starom imenu Navision).

 

 

Pitanje: Kako ćemo upravljati dokumentacijom i kako ćemo potpisivati ugovore na daljinu?


Zoran Došlić: Direktor jedne internacionalne finansijske institucije mi je sredinom 2020. rekao da je prvi problem s kojim se suočio na početku pandemije bio „poštar“. Shvatio je da milionski poslao koji vodi zavisi i od prijema dela dokumentacije koju poštari svakodnevno donose. Organizovao je dežurstvo, skeniranje dokumenata i slanje nadležnima elektronskom poštom. Ubrzo je bilo jasno da će biti nemoguće ispratiti i kontrolisati ogroman broj dokumenata koji  cirkulišu između nadležnih službi.

 

Pomogli smo im uvođenjem DMS (Document Managemet System) rešenja koji uvodi red u arhivu ili pisarnicu i biva prilagođen specifičnim procesima. Većini kompanija DMS uvodimo kao cloud servis, ali poštujemo i odluke nekih organizacija koje i dalje žele ili moraju da u svojim data-centrima čuvaju sve digitalizovane dokumente.

 

Elektronski dokumenti se vidno više koriste, a primećujem da je i država ubrzala postupke na daljoj regulaciji i standardizaciji ove oblasti.

 

 

Pitanje: Za koje elemente poslovanja vidimo da će se u budućnosti širiti.


Zoran Došlić: Sasvim sigurno da će dalju ekspanziju imati online trgovina. Biće zanimljivo da vidimo do kojih granica u južnoj Evropi. I 2021. godina je godina užurbane digitalizacije – prvenstveno u medicini, proizvodnji, agro-biznisu, pa i u posustalom ugostiteljstvu.

 

 

 

 

 

 

 

 


UKOLIKO VAM SE SVIDELA OVA VEST POSETITE I LAJKUJTE NAŠU FACEBOOK FAN STRANU!

 

 

Logitech predstavio elegantne gejming slušalice G333

Samsung inovativni lifestyle uređaji za domaćinstvo

Ko voli da ima mali, tu je Zanco Tiny t2

Domaći električni bicikli osvajaju svet!

Mercedes-Benz predstavio futuristički automobil Avatar

Novi gejmerski telefoni - Xiaomi Black Shark 3 i Black Shark 3 Pro

Project NEON – stižu nam realističnii humanoidni avatari